Reporty z cesty

 

20. 7. 2010 - 00:30

Vážení přátelé,

jsme doma! Od našeho posledního reportu jsme projeli přes Saint Tropez do milionářského Monaka a odtud přes Itálii a Rakousko domů do České republiky. Stihli jsme se pořádně vykoupat ve Středozemním moři ve Francii, vyfotit se před známou četnickou stanicí v Saint Tropez, projet noční Monte Carlo, kde milionáři v nejluxusnějších vozech obdivovali naše JAWY a také jsme si z nedostatku času alespoň zvenku prohlédli italskou motocyklovou továrnu Moto Guzzi. Projeli jsme vysoké průsmyky Dolomitů a Alp, kdy jsme nekonečně stoupali do prudkých vršků a poté jeli třeba 10 km z kopce. Viděli jsme nádherná horská jezera nebo například vrcholky hor se sněhem. Za zmínku také stojí, že celá naše cesta s výjimkou hor byla provázena velkými vedry (většinou bylo 35 až 40 stupňů C). Přesto všechno naše Jawy (nejstarší z roku 1954) i přes drobné závady, které se podařilo většinou vyřešit "on the road" během chvilky, projely půl Evropy a dovezly nás pohodlně v pořádku domů a my máme opět potvrzeno to, co jsme už dávno věděli, že se na JAWÁCH můžeme vydat opravdu kamkoliv a jakkoliv daleko.

Míla Kaňka







...................................................................................................................................................................................................................................................................................

14. 7. 2010 - 17:17

Vážen přátelé,

po večírku, který pro nás připravil Phillip, jsme se rozhodli, že se rozdělíme na dvě skupiny. První, která neměla tolik času z pracovních důvodu (nedostatek dovolené), jela přes Le Mans nejkratší cestou domů. Druhá skupina, do které jsem se rozhodl zařadit, měla v plánu dojet ke Středozemnímu moři přes Avignon, což se nám podařilo už včera. Nyní jsme poblíž Saint Tropez a hodláme zde zůstat do pozítří. Poté vyrazíme přes Itálii a Rakousko domů do ČR. I přes drobné problémy se strojem JAWA 500 OHC cesta utíkala dobře a jawičky jedou jako zamlada a působí nám pouze ryzí radost z jízdy.

Za naši skupinu výpravy: Míla Kaňka



PS. lepší fotky budou bohužel až v ČR, máme problémy s místní technikou.


...................................................................................................................................................................................................................................................................................

10. 7. 2010 - 21:37

Vážení přátelé,

po nějaké době se opět ozýváme s nejnovějším reportem. Včera jsme podle plánu vyjeli navštívit Phillipa Jeana přímo k němu domů, což je asi 8 km od kempu. Cesta přes dopravně ucpaný Angers byla sice trochu komplikovaná, ale nakonec jsme se všichni sešli přímo u domu Philipa, který nás již očekával spolu se svojí manželkou Catherine a s dcerou, se kterou jsme se již viděli.

Phillip nás s nadšením přívítal a nabídl nám pohoštění a také jsme poskytli rozhovor novinářce z místních novin a seznámili jsme se s programem, který pro nás francouzský nadšenec českých motocyklů připravil. Po delší rozpravě a udělání několika společných fotek jsme se všichni na motocyklech vydali na oběd do nedalekého města. Až na ukrutné vedro, které nás provázelo celý den, probíhalo vše bez problémů.

Během oběda přijel na krásné JAWĚ 350, typ 360 motocyklový nadšenec jménem Yocs Giffand, který se s námi chtěl setkat. Zajímavostí bylo, že jeho manželka přijela také, ovšem na kole, protože se prý na motorce bojí (během následujícího přesunu jsme zjistili, že Yocs i přes svůj věk využívá výkonu svého stroje a někteří Češi mu ani nestačili, což zajistil Phillipa kamarád, který nás doprovázel na Yamaze XT a Yocsovi dal znamení aby zvolnil). Vyprávěl nám toho tolik, že se náš překladatel téměř „zavařil“. Na Yocsovi bylo vidět, že toho o českých motocyklech ví opravdu velmi mnoho, také se nám chlubil jawáckou reklamní čepicí a odznakem.

Po obědě jsme vyrazili za slavným motocyklovým závodníkem Michelem Hervé. Tento 86letý pán je válečný veterán a proslavil se hlavně v 50. letech svými sportovními úspěchy právě na motocyklech JAWA. Dále dovážel do Francie československé motocykly. Říkal nám, že jenom náhradních dílů z Československa dovezl 50 tun. Jenže jeho obchod v Paříži musel ustoupit stavbě budovy opery a jak sám říká, v Paříži „zanechal“ jednu jeho životní etapu, spolu s ní například i fotografie ze závodů. Veškeré náhradní díly a neprodané motocykly pak přesunul do starého mlýna, kde jsme ho my navštívili. Bylo vidět, že z nás má obrovskou radost, české motocykly byly do určité doby jeho životním krédem. Mimo svůj závodní motocykl ČZ vystavený v obývacím pokoji nám ukázal svůj sklad náhradních dílů, pečlivě popsané a zabalené nové náhradní díly zde leží již několik desetiletí. Myslím, že mohu říci, že jsme se všichni cítili jako malé děti v hračkářství. Po prohlídce nás pohostil, vyprávěl nám svoje zážitky a při našem odjezdu se slavný Michel Hervé dojetím rozplakal a mnozí z nás měli také tak trochu slzy na krajíčku. Tento okamžik s i budeme všichni pamatovat až do konce svého života. Poté jsme odjeli do kempu a těšili jsme se na druhý den, kdy nás Phillip pozval na zahradní slavnost ku příležitosti našeho příjezdu.

Dalšího dne ráno se dostavili zástupci společnosti JAWA s novým motocyklem JAWA 660 Sportard, který představili Phillipovi i Yocsovi. Oba francouzští nadšenci sledovali stroj s pozoruhodným nadšením a zájmem.

Za celou výpravu: Honza Pehe a Míla Kaňka







.....................................................................................................................................................................................................................................................................

 



Vážení přátelé,

po dalších dvou dnech se ozýváme s novinkami z cesty. Včera, t.j. 7. 7. jsme měli opět několik poruch, takže jsme zase nestihli plán. Řešili jsme ale opět drobnosti, nejprve ucpaný palivový kohout, podruhé píchnuté přední kolo – výměnu duše. Za celý den jsme ujeli 410 Km a přenocovali jsme v městě Saint Fargeau.

Druhý den 8.července jsme úspěšně zakončili naši cestu v cíli – francouzském městě Angers. Posledních 250 km jsme ujeli v asi největším vedru jaké nás za celou dobu potkalo a bez poruch. Dům pana Jeana Phillipa jsem našli úplnou náhodou, když jsme hledali parkoviště. I když bylo naše setkání s panem Jeanem Phillipem naplánováno až na pátek, zkusili jsme zde zastavit a zjistit, zdali je doma. Doma nikdo nebyl, avšak během malé chvilky přijela autem jeho dcera, která nám vysvětlila, že je Jean Phillip v práci a že čas bude mít skutečně až zítra, načež nás vyprovodila do kempu kde na nás už čekali naši "předskokani" pionýristé.

Kemp v Angers a je asi nejlepší z těch, ve kterých jsme zatím pobývali. Téměř ihned po příjezdu jsme se mohli po parném dni svlažit v místním bazénu, což jsme velmi uvítali (kromě řidiče doprovodného vozidla, který jel s pionýristy do supermarketu nakoupit, přičemž ho jeden z nich ujistil, že zná zkratku a bloudili po Angers asi 3/4 hodiny).

Zítra máme naplánované setkání s Jeanem Phillipem a pravděpodobně návštěvy jeho přátel, kteří účinkovali v jeho filmu. Od jeho dcery víme, že už pro nás má připraven jistý program až do neděle.

Za celou výpravu Míla Kaňka a Ludvík "Uďa" Opletal








......................................................................................................................................................................................................................................................................

7. 7. 2010 - 00:10 hod.

Vážení přátelé,

posíláme první report z cesty do Francie! Po prvotních potížích při cestě ze startu v Týnci nad Sázavou na hranice s Německem, kdy jsme promokli a to několikrát (někteří až na kost), jsme zdárně ukončili cestu cca v 22:00 hod. v městě Ingolstadt v campingu, který byl příšerně předraženej. Do Ingolstadtu jsme najeli cca 370 km. Během cesty do Ingolstadtu se vyskytlo několik drobných problémů (ucpaný přívod vzduchu na JAWĚ 350/632), způsobené především nedostatečnou přípravou.

Jelikož jsme se díky tomuto problému nedostali tak daleko, jak jsme doufali, tak jsme ráno vstávali už v 5:30 hod., abychom tuto ztrátu dohnali. Výjezd druhého dne ráno se podařil dle plánu a za tento den jsme ujeli 450 km. Tento report vám posíláme již z území Francie a to z města Mullhouse, které je cca 40 km, od německo-francouzských hranic. I tento den se však neobešel bez problémů, které se víceméně podařilo odstranit během hodiny (nastavení předstihu, kvůli nenamazané vačce, nastavení spojky atd.). I tak máme pořád oproti plánu skluz a proto budeme opět vstávat brzo ráno, abychom vzniklou ztrátu dohnali.

Další report by měl být o Jawařích jedoucích na pionýrech. poslední informace, které o nich máme, hovořili o tom, že jsou již na území Francie. První den ujeli pouze 270 Km, druhý den ujeli 406 Km a třetí den urazili trasu dlouhou 370 Km. Po cestě řešili pouze problémy se zapalovací cívkou a přidřeným válcem.

Celková nálada však zůstává optimistická a jízda na JAWÁCH je pro nás velkým kulturním zážitkem a také velkým překvapením nad relativní spolehlivostí poměrně starých strojů (de facto jsme řešili pouze banality).

Za celou výpravu: Ludvík "Uďa" Opletal a Míla Kaňka



.............................................................................................................................................................................................................................................................
5. 7. 2010 - ODSTARTOVÁNO

Všichni účastníci expedice se dostavili na start, přišlo i mnoho diváků pěšky i na svých motocyklech. A bylo odstartováno. Jak vidíte, na cestu jim "pršelo štěstí".






................................................................................................................................................................................................................................................................

23. 6. 2010
Start: 5. července 2010 v 9:00 hodin před budovou Městského úřadu v Týnci nad Sázavou

a dále po trase:

Po Česku:
Týnec nad Sázavou – Sedlčany – Příbram - Rožmitál pod Třemšínem – Nepomuk – Klatovy – Kdyně – Všeruby – Folmava

V Německu:
Eschlkam - Furth im Wald(20) – Cham(85) – Roding – Regensburg - Saal an der Donau – Manching - Neuburgan der Donau – Ulm – Ehingen – Tuttlingen – Humfingen - Ttisee Neustadt – Barenthal – Todnau – Wembach – Mullheim - Neuenburg am Rheim

Ve Francii:
Chalampé – Mulhouse – Belfort – Chalonvillars – Vesoul – Combeaufontaine – Langres - Chatillon sur Seine – Chatillon sur Seine – Laignes – Chablis - Auxerre-Saint Fargeau - Bonny sur Loire - Chatillon sur Loire - Argent sur Sauldre - Brinon sur Sauldre - Lamotte Breuvron – Blois - Chateau Renault - Chateau la Valliere – Baugé - Angers

tj. celkem cca 1400 km.
 

Vzkazy pro VCC Soběslav (neslouží pro registraci srazu/soutěže)

Vyplňte prosím níže uvedené údaje: